Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 19.05.2024, 05:58

Вчитель початкових класів Надводнюк Ольга Анатоліївна

Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [20]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 27
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Ознайомлення з поняттям «задача» в 1 класі
[ Викачати з сервера (18.9 Kb) ] 30.01.2015, 22:20

Ознайомлення з поняттям «задача» в 1 класі

 

Одне з найважливіших завдань математики – це навчити учнів розв’язувати задачі.

З 1класу слід приділяти значну увагу задачам щоуроку.  

Пропоную матеріал на тему: «Ознайомлення з поняттям «задача» в 1 класі» для полегшення роботи вчителів та батьків, які хочуть допомогти дітям.

Робота містить зразок розв’язування  задач, що вивчаються у курсі математики 1 класу (підручник  М. В. Богдановича, Г. П. Лишенко, м. Київ, «Генеза», 2012).

Цей матеріал рекомендую використовувати на уроках: на етапі вивчення поняття «задача» .

З першими простими задачами учні повинні ознайомитись, так би мовити, наочно: слухаючи розповідь учителя і спостерігаючи за його діями. Він показує числові дані і дії, а результат приховує від дітей.

  1. Пояснення вчителя.
  • Дотепер за малюнками чи практичними діями з предметами ми складали вирази на додавання і віднімання, значення яких знаходили перелічуванням предметів. Але в житті часто бувають випадки, коли перелічуванням відповідь знайти не можна. Тоді складають задачу, а відповідь знаходять обчисленням або таблицею додавання чи віднімання. Сьогодні ознайомимось із задачами. У задачі завжди є не менше двох відомих чисел і запитання. Щоб дати відповідь на запитання, складають вираз. Обчислення його значення дає відповідь на запитання задачі.

Наприклад:

  • Хлопчик зловив 3 окуні, - говорить учитель і показує дітям картку, на якій намальовано цих риб, - і пустив їх плавати у відерце, - додає він і кладе картку з окунями у конверт, на якому намальоване відерце. – Потім хлопчик зловив ще одного йоржа (показує картку з йоржем) і пустив у відерце й цього йоржа (кладе картку з йоржем). Скільки всього рибок зловив хлопчик? Я вам розповіла задачу. Повторюю її (повторює весь текст задачі).

Після цього слід виділити умову і запитання задачі.

  • Що ми знаємо? Скільки було окунів? (Їх було 3).

Ще що ми знаємо? Скільки було йоржів? (Один). Це нам відомо, це ми знаємо. Те, що ми знаємо, називається умовою задачі.

А що треба взнати? Про що запитується в задачі? (Скільки всього рибок зловив хлопчик?) це – запитання задачі. Розв’язати задачу – це значить відповісти на її запитання. Як дізнатися, скільки всього стало рибок? Треба додати чи відняти? Поміркуйте: було три окуні, до них пустили ще одного йоржа, рибок стало більше. Що треба зробити? Додати чи відняти? (Треба до трьох рибок додати одну).

Учитель записує на дошці 3+1= і під диктовку дітей записує відповідь. (Дістанемо 4).

  • Ми записали розв’язання задачі. Чи відповіли ми на запитання задачі? (Так, відповіли). Отже, ми розв’язали задачу. Хто скаже відповідь на запитання задачі? (4 рибки зловив хлопчик).

Після цього корисно повторити ще раз задачу,  виділяючи її основні елементи: умову, запитання, розв’язання, відповідь. Можна про все це запитати одного учня, а потім за окремими елементами – різних учнів: Миколка розповість умову задачі, Марійка сформулює запитання задачі, Сашко прочитає її розв’язання, а Оленка скаже відповідь.

 

  1. Складання задачі. За допомогою силуетних картинок учитель ілюструє всі логічні частини задачі, вказує структурні елементи.
  • Хлопчик вирізав 3 квадрати. (Виставляє 3 квадрати). Потім ще 2 квадрати. (Виставляє на відстані ще 2).
  • Повторіть, що я сказала. Це - умова задачі. В умові є два числа, а також слово, яке означає певну дію: вирізав. До цих даних можна поставити запитання, яке вимагає про щось дізнатися: Скільки всього квадратиків вирізав хлопчик? (Діти повторюють запитання). Ми склали задачу.

Отже, в задачі є відомі дані й обов’язково шукане число, яке треба знайти.

 

  1. Розпізнавання задач серед різних текстів. (Загадка, розповідь, задача), що містять числові дані.
  • Послухайте. Це задача? Чому?

 

  • Дерев’яні дві конячки.

Мчать мене уже на вскачки.

А коли я спотикаюсь,-

За дві палиці тримаюсь. (Лижі)

(Це загадка. У ній потрібно дізнатися, який предмет загаданий.)

 

*Мама купила 5 тістечок. Два вона дала дочці, а 3 залишила для гостей. (Це розповідь. Тут є числа, але нічого не треба дізнаватися, все відомо. )

 

*Хлопчик поклав у коробку 5 червоних і 4 зелених олівці. Скільки олівців у коробці? (Це задача. Потрібно виконати дію, обчислити, розв’язати.)

 

  • Отже, скільки олівців у коробці?

 

  1. Робота з підручником с. 50 (М.В.Богданович, Г.П. Лишенко «Математика» 1 клас. Київ «Генеза» 2012)

Задача 1.  

Чи можна полічити зайчиків на малюнку зліва? Як дізнатися, скільки зайчиків? Складемо задачу.

 

На галявині було 4 зайчики. До них прибіг ще один зайчик. – Те, що ми знаємо -  умова задачі.

 

Скільки всього стало зайчиків? – Те, що треба знайти - запитання задачі.

Без запитання немає задачі.

  • Який вираз треба скласти з числами 4 і 1, щоб дізнатися відповідь на запитання? Поміркуйте: було 4 зайчики, до них прибіг ще один, зайчиків  стало більше. Що треба зробити? Додати чи відняти? (Треба до 4 зайчиків  додати один).

4+1=5 – розв’язання задачі.

  • Отже, відповідь задачі така: «5 зайчиків стало».

 

Задача 2.

  • Розгляньте малюнок праворуч. Складіть задачу.

 

На галявині було 4 зайчики. Один зайчик пострибав геть. Скільки зайчиків залишилося на галявині?

 

  • Повторимо задачу. Скільки зайчиків було на галявині?

Скільки зайчиків пострибало геть?

Що запитується в задачі?

Повторіть умову задачі, запитання. Поміркуйте: було 4 зайчики , 1 зайчик пострибав геть , зайчиків  стало  менше. Що треба зробити? Додати чи відняти? (Треба від 4 відняти 1).

Запишемо вираз 4 – 1 і обчислимо його.

Значення виразу – відповідь задачі: «3 зайчики залишилося».

 

 

Матеріал підготувала:

Надводнюк О. А., вчитель вищої категорії, старший вчитель

СЗШ №13 ім. І. Хитриченка

Святошинського р-ну

м. Києва

Категорія: Мої файли | Додав: PrimTeacher
Переглядів: 2126 | Завантажень: 38 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz